onsdag den 26. juni 2013

Links til hæklede blomster


Et hæklet blomsterbed, der kan fungerer som nålepude...ja hvorfor ikke. 
Jeg har tidligere vist mit lille blomsterbed, men indlægget i dag handler om links til blomsterne. 

Garn: Pimabomuld og hæklenål nr. 2½.

Rosa chrysantemum: opskriften finder du her (se nederst i indlægget om det hæklede pandebånd)

Rosa rose: opskriften er på engelsk og du finder den her.

Pink, lyserød og lyseblå : opskriften er på engelsk og du finder den her.

Lille bold: opskriften er simpel: 
- magic ring, 
- 6 fm, udtagning i hver maske, 
- 2 omgange fm, 
- indtagning omgangen rundt, 
- fyld fyldevat i og ri hullet sammen

Stor bold:  opskriften er simpel: 
- magic ring, 
- 6 fm, udtagning i hver maske, 
- *1 fm, udtagning* gentag
- 3 omgange fm, 
- *1 fm, indtagning* gentag
- indtagning omgangen rundt, 
- fyld fyldevat i og ri hullet sammen

Blade: opskriften er på engelsk og du finder den her.


Der findes et væld af fine opskrifter, som du kan bruge til at dekorere dit terrasse-hækle-etui med. Slip fantasien løs :).

Blomsterbedet som nålepude er en kende upraktisk, men ser så dejlig og sommerlig ud, at man bliver i godt humør :)....vi mangler blot lidt solskin.

2 kommentarer:

  1. Tak, tak.
    Jeg kan ikke lave magisk ring :S Men alle de andre ting kan jeg. Jeg må lige prøve at gøre dig kunsten efter. Tusind tak fordi du laver alt det for os/mig. Jeg bliver så glad over det. Tænk at vi kan hjælpe hinanden uden bagtanke og andet.
    Kæmpe knus til dig fra mig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine! Tak for linket!

    SvarSlet