lørdag den 31. august 2013

Her dyrkes katte...


...i mere end en forstand ;D

Bølle sover i højbedet i ly af rababer-bladene og jeg kan ikke lade være med at smile ved tanken om at jeg dyrker katte i mit højbed....ja ja man skal jo være katte-gal, for at synes, at det er sjovt.

En anden ting, der også får mig til at smile. BASSE ER KOMMET HJEM IGEN. Pyh hvor var ventetiden hård. Basse er 10 år gammel, har en hjertefejl (hjerteklap, der ikke lukker rigtigt) og er en meget sky kat, men han er min lille darling. Basse er ved mig 24-7, han følger mig overalt i huset og har meget bestemte rutiner, så derfor blev jeg meget nervøs ved, at han var væk. Og endnu mere nervøs, da jeg opdagede rævelort ved hoveddøren. I nat stod jeg op, for at se om Basse skulle være kommet hjem og da jeg kiggede ud af vinduet sad han nok så fint og kiggede på døren (han plejer nu at banke på vinduet?). Manden min blev vækket af mit glædesudbrud :D. Det var en sulten kat og han lugtede af muggen papkasse, så jeg gætter på, at han har været lukket inde et sted.
Sidste år i august lavede han også sådan et forsvindingsnummer! Og det gjorde han også forrige år! Hvad i alverden får min gamle sky hankat til at tage på eventyr? 
Nu er jeg klar til at genoptage diverse projekter...ja jeg gik nærmest helt i stå, da Basse var væk.

11 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at Basse er kommet hjem. man kan jo ikke lade være med at være bekymret når en af "familiemedlemmerne" mangler.

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt, at han er hjemme igen. Og man er vel medlem af en hemmelig hunde/katte-klub, når man har samme i et eller flere eksemplarer. De bliver et familiemedlem, og man elsker den og holder af dem. Så de har en velfortjent plads i hoved og hjerte og optager plads der. :-)
    Rigtig god lørdag! :-)

    SvarSlet
  3. Dejligt at høre :) Når man har kat, så har man et ekstra familiemedlem, som bare hører til og skal være der. Jeg måtte aflive min kat i onsdags, så jeg har et stort 'hul' i min familie lige nu. Hun elskede også at ligge og 'gro' under rabarberbladene, eller under stikkelsbærbusken, eller helt gemt under klatre-hortensiaen.
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mette. Hvor er jeg ked af at høre, at du måtte aflive din kat i onsdags. Savnet gør så ondt.

      Slet
  4. Jeg ved helt nøjagtigt hvordan du har haft det. Det fylder så meget. Vores gamle hankat, som nu desværre er død, han blev 14 år, han var væk af to omgange: første gang i 10 dage anden gang i 11 dage - dog med mange års mellemrum. Man tror ikke man får dem at se igen. Men uha, glæden er stor når de vender tilbage. Nu har vi to dejlige hunkatte, som er indekatte.

    SvarSlet
  5. Ih, hvor dejligt at Basse er hjemme igen :-) Og kan man mon få en stikling af den der katteplante? :-)

    SvarSlet
  6. Hej.
    Dejligt at hører din kat er kommet hjem igen, det er ikke til at holde ud, når man ikke ved hvor de er:-))

    SvarSlet
  7. Hej.
    Dejligt at hører din kat er kommet hjem igen, det er ikke til at holde ud, når man ikke ved hvor de er:-))

    SvarSlet
  8. Åh - stakkels Basse, han har nok været skræmt og bange, godt at han er kommet vel hjem <3

    SvarSlet
  9. Hvor er det godt at høre han er hjemme igen :0) Jeg ved ikke noget værre end når de tager på tur.. Her er det staldkattene (nok mest hannen) der har mest trang til det, "pyntekattene" ( de to racekatte - i daglig tale pyntekattene ) har ikke den samme udlængsel ;0) bare list rundt om huset det er fint nok for dem..
    God søndag
    KH.

    SvarSlet