mandag den 30. september 2013

Og jeg nåede det lige....

Her er mit september-bidrag til månedens favorit-retro-stof

Inspirationen er klart den lilla lyng og septemberblå himmel.

Det mørkeblå stof er fra et viskestykke,
der blev brugt til at sy et penalhus til min søster,
da hun læste til arkitekt for maaaange år siden.

Jeg har valgt det blå-lilla små-blomstrede stof som jeg har fået af den dejlige Marthe. Målet var at sy et etui efter Lene's DIY, men måske havde jeg lidt for travlt eller noget....for jeg fik klippet helt forkert....noget med at sy to stykker stof til en lang strimmel og bagefter klippe stoffet efter mønsteret EFTER lynlåsen var syet i (?????)....ja ja næste gang følger jeg DIY'en slavisk ;D

Jeg er ved at blive vanvittig af at kigge på billedet nedenfor hvor etuiet ser skævt ud = den ene side af etuiet ser højere ud end den anden side, MEN når jeg måler siderne er de ens? Det er vist ikke lige min dag i dag ;D eller også trænger jeg til at sidde mere ved min symaskine.

træperlen skulle hænge i en murersnor,
men jeg har lånt mit neon murersnor ud og kan ikke huske til hvem

Overvejede at smide det hele af h...til, men besluttede blot at rette mønsteret ind. Det blev ikke lige den succes, jeg havde satset på, MEN det skyldes bestemt ikke Lene's fine DIY. Den kan jeg kun anbefale - også at man følger den slavisk ;D.....ja jeg kan jo lige så godt grine lidt af mig selv ikke?


Foret blev ternet og måske er det meget heldigt, at sidste billede, er sløret ;D. Jeg må op på hesten igen og sy endnu et etui....måske skal oktobers bidrag være en rigtig udgave af etuiet fra Lenes DIY?



12 kommentarer:

  1. Jeg synes den er superlækker. Kan ikke se at den er skæv - tror det er billedet der er skævt ;-) Lækre detaljer. Den bliver xtra super med murersnoren når du finder den!

    SvarSlet
  2. Ej hvor er den fin Lene, mon du vil sælge den?
    Mvh Trine (fra Silkeborg )

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine. Ved du hvad? Du må simpelthen FÅ den :), hvis du kan leve med et for stort for og skæve syninger ;D. Send mig din adresse på mailen og jeg skal sørge for at poste etuiet til dig i løbet af ugen.

      Slet
  3. Jeg synes nu den er flot. Du er vist for selvkritisk og hård mod dig selv ind i mellem, synes jeg.

    Jeg har IKKE lånt din neon murersnor :) men ville ellers gerne. Hvor køber man sådan noget henne ?

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Den er blevet super lækker og fin :)

    SvarSlet
  5. Så fint, så fint. Dejlige farver og flot finish.
    Nu må du snart lære at lade være med at være så hård og kritisk overfor dit fine arbejde, kære Lene.
    Kh. Stine

    SvarSlet
  6. Du skal ikke være så hård ved dig selv Lene, den ser rigtig fin ud!!

    SvarSlet
  7. Jeg syntes den ser super fin ud :-)
    Hilsen Heidi

    SvarSlet
  8. Hej Lene
    Hvis du ikke finder den murersnor, har jeg lige "nuppet" en masse i mandens værksted, og fik det ikke brugt, så det ligger bare rullet op, hvis du vil have nogen meter - sender du bare din adresse til min mail! :) Jeg kan godt lide den - opskrift fulgt eller ej :D

    SvarSlet
  9. Du er altså alt for hård ved dig selv. Den ser super fin ud. Og da jeg var så heldig at vinde hækletasken til stolen kunne jeg jo konstatere at jeg ikke kunne finde de der skønhedsfejl du påstår er der :-)

    SvarSlet