fredag den 4. oktober 2013

Nyt grej

...og ikke garn ;D


Turen til Odense = Tante Grøn i går, var sååååå hyggelig og jeg måtte købe ha endnu en hæklenål med hjem. Nu hvor jeg ellers har samlet de gyldne clover hæklenåle, har jeg fundet mig nogle nye ;D.

Faktisk købte jeg sådan en af de nye clover hæklenåle sidst jeg var i Odense....blot for at teste. Straks gik jeg i gang med at hækle med den nye pind og fik ondt i pegefingeren????? Hmmm ikke den store succes, MEN så besluttede jeg mig for, at pengene ikke skulle være spildt OG hæklede dagen efter videre. DENNE GANG fungerede det bare fantastisk. Det føles som om at denne type hæklenål er som skabt til mine hænder ;D. Nu holder jeg "forkert" på hæklenålen og hæklenålens runde ende og "trekantede" greb passer lige til mig. I am in love....hør fuglene synge ;D....hi hi 

Pas på derude med at teste nyt grej.

God weekend
ses vi til blogtræf i Toftlund?




13 kommentarer:

  1. Det kan være, at det er den type, jeg skal have - jeg holder nemlig også "forkert" på hæklenålen.
    Og ja - vi ses i Toftlund:-)

    SvarSlet
  2. Man skal ikke gå ned på udstyr, så det var da en god ting og købe med hjem.. Ingen garn, hmm var de fordi vi var mange der skrev at du ville komme til og købe garn??

    SvarSlet
  3. Ja ja ja vi ses i morgen :-) Tager du ikke den hæklenål med. Jeg har overvejet at anskaffe mig en men kunne nu godt tænke mig at "føle" lidt på den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jepper jeg tager hæklenålene med så du kan beføle dem ;D

      Slet
  4. Ihh hvor jeg kender det - derfor prøver jeg at undgå dem lidt endnu, for jeg ved bare jeg ender med at bruge penge på nye nåle, hvilket er fjollet, når jeg har et ganske glimrende sæt i forvejen fra Clover

    SvarSlet
  5. Det er da vigtigt at have en lækker hæklenål, selvom man holder 'forkert' - som jeg også gør, men det virker

    SvarSlet
  6. hejsa, den ser god ud den hæklenål. Jeg er rimelig ny i hækleverdenen, men synes det er smadder rart og afstressende at side med lidt hækletøj. Desværre ejer jeg kun nogle gamle hæklenåle der er meget tynde, så jeg nærmest kan få lidt kramper i hænderne af at sidde med det. Har du nogle gode anbefalinger til gode hæklenåle? For nu har jeg besluttet at jeg skal have mig noget godt grej :-)
    Det er i øvrigt en dejlig blog du har, det er så hyggeligt at følge med.
    Hilsen Sara

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar Sara.
      Jeg vil anbefale dig at finde nogle, der har disse hæklenåle, så du kan afprøve dem. Det er så forskelligt hvad der passer til ens hænder og temperament. Bilka har nogle gode nogle med gummi-greb og til billig penge, men jeg må sige, at jeg er totalt begejstret for disse nye clover hæklenåle (dog ikke lige farverne).

      Slet
    2. Tillykke med købet!

      Det er bare en større fornøjelse at hækle og også strikke, når udstyret er i orden!
      Jeg bruger hæklenålene fra Knit Pro. De er også gode. Bare der er gummigreb, så kører det her.

      God weekend!

      Slet
  7. Hmm, måske jeg skulle prøve den, for jeg får så ondt i tommelfingeren af de flade hæklenåle. Måske det kunne hjælpe. Rigtig god weekend Lene...fuld af kreativitet i Toftlund. Kh Helle

    SvarSlet
  8. Om vi ses???..... Det bliver kanon :)

    SvarSlet
  9. God tur til min hjemby i morgen Lene :) Og ha et super blogtræf! Mange hilsener fra Anette (Panduro)

    SvarSlet
  10. Yay, vi ses i Toftlund imorgen :-D
    Jeg vil også gerne mærke lidt på dine nye nåle ;-)
    Smil fra Anne

    SvarSlet